Bij Brandmeesters staan de volgende kernwaarden hoog in het vaandel. Wij streven ernaar om elke dag deze kernwaarden na te leven.
Wij omringen de klant met gastvrijheid, hulpvaardigheid en onze beste zorg & service
Wij willen van elke klant een kenner maken en voor elke klant een gids (een kompas) zijn
Wij dienen de belangen van de klant, maken deze transparant en verdedigen deze
Wij dienen de belangen van de koffieboer, maken deze inzichtelijk en transparant
Wij zijn specialisten in koffie, koffietechniek, koffieservice & koffiecuisine
Door inspiratie en mobilisatie: wij durven altijd vooruit en out of the box te denken
Wij werken samen als 1 team, met 1 doel en volgens de regels van het spel (fair-play)
Brandmeesters missie is About Connecting Passion & People:
Voor alle klanten die onze passie voor koffie delen, wil Brandmeesters gids en ambassadeur zijn; een objectieve partner die oplossingen biedt en grenzen verlegt in koffie, koffietechniek, koffieservice & koffiecuisine. Voor hen brengen wij de markt van groene koffie, gebrande koffie en bereide koffie in kaart en brengen wij liefhebbers samen in onze community en ons netwerk (de ziel van Brandmeesters).
Eerder heeft Brandmeesters andere missie-statements gebruikt. Maar altijd stond onze kwaliteit centraal:
Brandmeesters is een Nederlands keur-merk, dat garant staat voor de premium productie & verkoop van de beste koffie en de fijnste soorten thee. Ons merk is ook model voor een distributie & service-hub dat groene koffie, gebrande koffie, koffietechniek, koffieservice en koffiecuisine binnen het handbereik brengt van kenners en deze op duurzame en ‘zorgzame’ wijze aan een omni-channel netwerk van specialisten uitlevert.
Daarom is Brandmeesters in 2021 ’t verst en toch dichtbij op twee fronten:
Brandmeesters brengt niet alleen de kwaliteit van koffie binnen handbereik, maar ook de oorsprong; “… omdat de oorsprong van onze koffie pas zijn beloning vindt in de kwaliteit van de bereiding”.
Brandmeesters houdt zich bezig met de vraag: hoe kunnen we een betere toekomst voor de volgende generaties creëren?
Onze verpakkingen worden bestickerd door onze vrienden en vriendinnen van de Hartekamp Groep. De Hartekamp Groep ondersteunt mensen met een verstandelijke beperking bij het realiseren van hun wensen op het gebied van wonen, werken, leren, ondersteuning en vrijetijdsbesteding.
Daarnaast hebben we speciale koffiesoorten in ons assortiment met keurmerken: de Equîto & Sumatra Lintong (BIO) en de Floresta & Guatemala – El Platanillo (Rainforest Alliance).
Koffiebonen zijn biologisch wanneer er geen pesticiden, herbiciden of fungiciden zijn gebruikt. Biologische landbouw resulteert niet alleen in koffiebonen die veiliger zijn voor menselijke consumptie, maar het is ook gunstiger voor het lokale ecosysteem en de boeren.
Rainforest Alliance is een internationale organisatie die zich als doel stelt de ecosystemen en de mensen en dieren die daarvan afhankelijk zijn, te beschermen. Het voortbestaan van het regenwoud en het welzijn en inkomen van de arbeiders staan bij deze organisatie voorop. Je herkent gecertificeerde Rainforest Alliance producten aan het groene kikker logo.